Per Vestergaard Andersen


Udgivelser

Værdiansættelse af virksomheder og aktier

Køb, salg, værdiskabelse, drifts- og værdioptimering

Værdiansættelse af virksomheder og aktier præsenterer alle ikke-juridiske aspekter vedr. køb, salg og værdiansættelser af virksomheder og aktier, herunder strategisk analyse understøttet værdiansættelse og værdiskabelse

samt drifts- og værdioptimering. Bogens hovedbudskaber er, at værdiansættelsen og værdiskabelsen er de mest centrale aspekter for både sælger og køber.

Værdiansættelse af virksomheder og aktier er skrevet både som lærebog og som en praktisk bog til virksomhedsejere, fordi den samtidig rummer flere hundrede konkrete og praktiske anvisninger på værdiskabelse og drifts- og værdioptimering. Det gør, at virksomhedsejere kan realisere et- og tocifrede millionbeløb ved at følge bogen. Derved kan de selv realisere den værdiskabelse, som kapitalfondene er kendt for at gøre. Den henvender sig til virksomhedsejere/-ledelser, virksomhedskøbere/investorer og økonomi og jurastuderende på videregående uddannelser.

Per Vestergaard Andersen har mangeårige topjobs i den finansielle sektor og mere end 20 års erfaringer som M&A- og virksomhedsmægler bag sig. Erfaringerne omfatter bl.a. 4 bogudgivelser om Corporate Finance og M&A og mere end 20 års undervisningserfaring på universitets- og MBA-niveau.

 

Læs mere
Udgave 02, 2017 | 315 sider | ISBN 9788757434125

Pris

Papirbog
450,00 kr
Medlemspris
360,00 kr

Corporate Finance

& governance, økonomi, strategi, værdiskabelse

Bogen fremstiller Corporate Finance i et bredere anvendelsesmæssigt teoretisk og praktisk perspektiv end hidtil set på dansk. Den er skrevet til anvendelse som praktisk værktøjskasse og nyttig for virksomhedsledere og ejere, samt andre, der er interesseret i værdiansættelse af virksomheder og aktier, værdiskabelse og bedre økonomiske resultater.

Bogen indeholder bl.a.:

  • Det teoretiske formelapparat til værdiansættelse af virksomheder overført til praktisk anvendelse
  • Ca. 50 teoretiske og praktiske værdiansættelser af unoterede og børsnoterede virksomheder
  • En praktisk beskrivelse af de 37 eksisterende værdiansættelsesmodeller og -metoder
  • En udførlig beskrivelse af shareholder value konceptet og værdiskabelse ved hjælp af mere end 100 forskellige value drivers
  • En praktisk og teoretisk holdbar løsning på spørgsmålet om, hvad der er en virksomheds optimale kapitalstruktur under forskellige skatteregler
  • Forslag til Corporate Governance regler til værdiansættelse og - skabelse
  • En beskrivelse af, hvordan strategiudvikling og Corporate Finance kan kombineres til et proaktivt og praktisk ledelsesværktøj
  • Forslag til lovændringer og »god skik« regler i forbindelse med værdiansættelse af virksomheder til børsintroduktioner
  • Udførlige beskrivelser af optioner og warrants til incitamentsprogrammer og deres anvendelse til værdiansættelse
  • En løsning af den globale gåde kaldet »The IPO-puzzle«
Udforsk flere titler inden for finansiering
Læs mere
Udgave 01, 2004 | 533 sider | ISBN 9788757406290

Pris

Papirbog
950,00 kr
Medlemspris
760,00 kr