René Nesgaard Nielsen


Udgivelser

Videnskabsteori og projektarbejde for erhvervsøkonomer

Bogens målgruppe er primært tænkt som studerende på akademiske erhvervsøkonomiske uddannelser såsom HA, HD eller MBA, der for første gang bliver udfordret på og skal vænne sig til at tænke, arbejde og argumentere videnskabeligt, herunder ikke mindst i problembaserede projektarbejder. Udover at det berettiger den introducerende og overbliksskabende tilgang til tematikkerne, så betyder det også, at de eksempler og teorivalg, der løbende inddrages i bogen, gennemgående kommer fra og/eller er relevante for det erhvervsøkonomiske fagområde. Og det betyder endvidere, at når der i bogen bruges og veksles mellem pronomener såsom ”man”, ”den studerende” eller lignende, så er det altså som udgangspunkt repræsentanter fra denne målgruppe, der refereres til.

 

NB: Ved køb af denne titel forudbestiller du bogen. Bogen vil blive sendt til dig, når den udkommer ultimo august 2018.

Læs mere
Udgave 01, 2018 | 120 sider | ISBN 9788757441307

Pris

E-bog Papirbog
190,00 kr 200,00 kr
Medlemspris Medlemspris
152,00 kr 160,00 kr

Ledelse i moderne organisationer

Denne bog forstår ledelse som noget, der opstår ud af situationen – også i de tilfælde, hvor man som leder søger at planlægge sine handlinger. Bogen træder derfor væk fra opfattelsen af, at ledelse kan bedrives ud fra veletablerede recepter. Vi kan lære meget af teorier og modeller, og meget kan planlægges og forudsiges, men vejen skal findes, mens man bevæger sig.

Første halvdel beretter om centrale begivenheder i fem små og mellemstore virksomheder, der mødte forskellige former for krise, fandt vej ud af krisen og brugte erfaringerne til at opnå ny styrke. Temaerne i disse historier er globalisering, nye konkurrencevilkår, fornyelse af virksomhedens identitet og relationel ledelseskommunikation. Bogens anden halvdel behandler forskellige aspekter af innovation, der er den centrale ledelsesmæssige udfordring i den nuværende fase af globaliseringen. Her handler det om, hvad man som leder kan lære inden for ledelse af organisatorisk kreativitet, organisatorisk innovation, innovationsledelse og åbne innovationsprocesser.

Bogen henvender sig til ledere, der vil udvide deres teoretiske forståelse af egen praksis; til forskere, der interesser sig for forskellige dimensioner af ledelse; og til studerende på universitets- og masteruddannelser, der vil fordybe sig i forskellige tilgange til ledelse.

Læs mere
Udgave 01, 2013 | 170 sider | ISBN 9788757430851

Pris

Papirbog
245,00 kr
Medlemspris
196,00 kr