Christian Wittrock


Udgivelser

Mentorprogrammer

i virksomheder og organisationer

Mentorprogrammer er kommet på dagsordenen hos virksomheder og organisationer i arbejdet med at udvikle, tiltrække og fastholde både ledere og medarbejdere. Også i samfundsperspektiv er mentorprogrammer blevet populære som til og udvikling af forskellige målgrupper i forhold til uddannelse, fastholdelse og integration. 

Denne bog samler og formidler viden om mentorprogrammer i virksomheder og organisationer med fokus på at etablere programmer, som giver forretningsmæssig mening - og som således giver udbytte både til virksomhederne og til deltagerne. Mentoring sættes i relation til dagens samfund, og bogen forklarer, hvorfor mentorprogrammer er så populære og værdifulde.

Bogen indeholder en struktureret gennemgang af, hvilke overvejelser en organisation bør gøre i forbindelse med beslutning om og etablering af et mentorprogram samt en konkret beskrivelse af fordele og ulemper ved forskellige typer af programdesign. Bogen indeholder 7 cases og er desuden koblet til den hidtil største undersøgelse af mentorprogrammer i Skandinavien gennemført af bogens forfattere. Professor David Clutterbuck, UK har bidraget med den afsluttende del om fremtidens tendenser inden for mentoring.

Læs mere
Udgave 01, 2012 | 478 sider | ISBN 9788757418378

Pris

Papirbog
585,00 kr
Medlemspris
468,00 kr