Caroline Heide-Jørgensen


Udgivelser

Regelsamling i Markedsføringsret

Danske og EU-retlige konkurrenceregler

Regelsamling i Markedsføringsret tilbyder både et solidt indblik i de generelle markedsføringslove og regler, samt i specialområder som fx reklame og sponsorering af fødevarer, tobak og lægemidler. Regelsamling i Markedsføringsret er bygget op i to dele, og indeholder både de danske og EU regler samt internationale vedtagelser.

Denne regelsamling i markedsføringsret er udgivet til brug for undervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet. Studerende ved landets andre juridiske fakulteter kan med fordel anvende regelsamlingen.

 

NB: Ved køb af denne titel forudbestiller du bogen. Bogen vil blive sendt til dig, når den udkommer medio august 2018. 

Læs mere
Udgave 06, 2018 | 667 sider | ISBN 9788757442984

Pris

Papirbog
400,00 kr
Medlemspris
320,00 kr

Regelsamling i Konkurrenceret

Danske og EU-retlige konkurrenceregler

Regelsamling i Konkurrenceret er delt op i to dele, der giver overblik over henholdsvis de danske og de EU-relaterede regler, love og bekendtgørelser. Denne fyldestgørende regelsamling i konkurrenceret vil gøre det muligt for de studerende at holde sig orienteret i det relevante regelmateriale og dermed opnå en større forståelse for området.

Regelsamling i Konkurrenceret er udgivet til brug for undervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet. Studerende ved landets andre juridiske fakulteter kan med fordel anvende regelsamlingen. 

 

NB: Ved køb af denne titel forudbestiller du bogen. Bogen vil blive sendt til dig, når den udkommer medio august 2018. 

Læs mere
Udgave 06, 2018 | 689 sider | ISBN 9788757442977

Pris

Papirbog
400,00 kr
Medlemspris
320,00 kr

Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret

Denne tredje udgave af Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er ført ajour til 1. juli 2017.

 

Læs mere
Udgave 03, 2017 | 433 sider | ISBN 9788757439977

Pris

E-bog Papirbog
540,00 kr 600,00 kr
Medlemspris Medlemspris
432,00 kr 480,00 kr

Konkurrenceretten i EU

Bogen behandler de EU-konkurrenceretlige regler for virksomhederne. Dette vedrører EF-traktatens artiekl 81 om konkurrencebegrænsende aftaler, artikel 82 om misbrug af en dominerende markedspoaition, artikel 86 om offentlige virksomheder samt reglerne om fusionskontrol. Endvidere behandles procedurereglerne for behandlingen af konkurrencesager og fusioner. I tilknytning hertil behandles den konkurrenceretlige regulering i EØS-landene.

Denne 3. udgave af bogen omfatter de seneste års tilpasninger af de EU-konkurrenceretlige regler. Flere af bogens kapitler er helt eller delvist omskrevet.

Læs mere
Udgave 03, 2009 | 1408 sider | ISBN 9788757418453

Pris

E-bog Papirbog
1.260,00 kr 1.400,00 kr
Medlemspris Medlemspris
1.008,00 kr 1.120,00 kr

Reklameret

Konkurrenceret og kommerciel ytringsfrihed

"Reklameret. Konkurrenceret og kommerciel ytringsfrihed" er en markedsførings- og grundretlig analyse af reklamen. Traditionelt har regulering af reklamer været opfattet som et spørgsmål om markedsføringsretlig regulering, men i de seneste 20-30 år har der på internationalt plan langsomt udviklet sig en forståelse af, at reklamer også er kommercielle ytringer og som sådanne omfattede af den almindelige ytringsfrihedsbeskyttelse.

Reklamer spiller en stor, økonomisk rolle i det moderne informationssamfund, og reguleringen af dem rejser derfor også væsentlige, retlige spørgsmål. Bogen indeholder analyser af de retlige spørgsmål, som den markedsføringsretlige regulering rejser - set fra et grundretligt synspunkt. Bogen gennemgår den markedsføringsretlige regulering af reklamen og beskyttelsen af den kommercielle ytringsfrihed i en række lande.

Læs mere
Udgave 01, 2008 | 565 sider | ISBN 9788757414332

Pris

E-bog Papirbog
600,00 kr 760,00 kr
Medlemspris Medlemspris
0,00 kr 608,00 kr

Advertising Law

Markering Law and Commercial Freedom of Expression
Læs mere
Udgave 01 | 574 sider | ISBN 9788757495744

Pris

E-bog
640,00 kr
Medlemspris
512,00 kr

Aims and Values in Competition Law

This book brings together essays from competition law scholars from different European countries discussing the topic of Aims and Values in Competition Law from different angles.

With the Lisbon Treaty the principle of undistorted competition disappeared from the EU Treaty itself and was moved to a Protocol and the principle of social market economy was introduced. Together with the economization of competition law this has provoked a debate on the role of competition law in EU.

The book is the result of a research conference in September 2012 at the Law Faculty at Copenhagen University.

Published with funds from Dreyers Fond, Reinhold W. Jorck og Hustrus Fond, and Knud Højgaards Fond

Læs mere
Udgave 01, 2013 | 336 sider | ISBN 9788757427998

Pris

Papirbog
450,00 kr
Medlemspris
360,00 kr