Allan Næs Gjerding


Udgivelser

Ledelse i moderne organisationer

Denne bog forstår ledelse som noget, der opstår ud af situationen – også i de tilfælde, hvor man som leder søger at planlægge sine handlinger. Bogen træder derfor væk fra opfattelsen af, at ledelse kan bedrives ud fra veletablerede recepter. Vi kan lære meget af teorier og modeller, og meget kan planlægges og forudsiges, men vejen skal findes, mens man bevæger sig.

Første halvdel beretter om centrale begivenheder i fem små og mellemstore virksomheder, der mødte forskellige former for krise, fandt vej ud af krisen og brugte erfaringerne til at opnå ny styrke. Temaerne i disse historier er globalisering, nye konkurrencevilkår, fornyelse af virksomhedens identitet og relationel ledelseskommunikation. Bogens anden halvdel behandler forskellige aspekter af innovation, der er den centrale ledelsesmæssige udfordring i den nuværende fase af globaliseringen. Her handler det om, hvad man som leder kan lære inden for ledelse af organisatorisk kreativitet, organisatorisk innovation, innovationsledelse og åbne innovationsprocesser.

Bogen henvender sig til ledere, der vil udvide deres teoretiske forståelse af egen praksis; til forskere, der interesser sig for forskellige dimensioner af ledelse; og til studerende på universitets- og masteruddannelser, der vil fordybe sig i forskellige tilgange til ledelse.

Læs mere
Udgave 01, 2013 | 170 sider | ISBN 9788757430851

Pris

Papirbog
245,00 kr
Medlemspris
196,00 kr